Van Jalhay naar Houffalize

21 augustus 2021 - Houffalize, België

Een mooie dag voor een mooie tocht. Ruim 78 km klimmen en dalen, door een steeds bosrijker gebied. We zijn over twee collen gegaan, de Col du Rosiers (556 meter) en de Col de Sets (487 m), waarbij we tussendoor weer naar 200 meter afzakten. Stukken van 4, 5 en 7% die flink in de benen gaan zitten. Miriam nam in de ochtend de lead bij dezware beklimmingen, bolletjestrui voor haar! Zie ook de foto waar ik moeizaam aan kom fietsen op de Col du Rosiers.
Het is voor mij een bekend gebied, waar ik diverse keren met Ywe heb gefietst, maar met name vanochtend ging het moeizaam.

Hoewel de tocht ruim 65 km zou zijn, hebben we wat meer moeten rijden, omdat in de omgeving van Mont le Ban, onze beoogde pleisterplaats, geen overnachtingsmogelijkheden waren. Zaterdagavond, veel dagjes en weekend mensen, en dus hebben we ons toevlucht gezocht in Houffalize, waar veel overnachtingsfaciliteiten zijn. Toen we in de omgeving van Hoeffalize kwamen, in de buurt van Coo, Stavelot, Trois Ponts, Vielsalm, was de weg vergeven van de wielrenners, in koppels, gropjes van drie of vier, of complete wedstrijdpeletons. Dat verklaart wel waarom we iets van de route hebben moeten afwijken. Die kunnen we morgen overigens weer makkelijk oppakken in Tavigny.

Vannacht mogen we de benen laten bijkomen, morgen wachten nog een paar lekkere klimmetjes. Helaas gaan we de 24° van vandaag niet opnieuw halen, dat wordt 5° kouder en regen in plaats van ruime zonneschijn van vandaag.

1. Esther:
    22 augustus 2021
    De plaatsnamen in de titel van jullie verhaal van vandaag deden me even denken dat jullie in Marokko zijn.....
    Groetje, veel plezier
  2. Jacky:
    22 augustus 2021
    Erg stoer! Succes vandaag!
  3. Els:
    22 augustus 2021
    Wow! Wat een collenvreters zij jullie en dan ook nog 78 km fietsen, daar is onze beklimming van de Fernpas niets bij! We blijven jullie volgen, veel plezier!