Bazel +

3 september 2021 - Basel, Zwitserland

Na een reisdag Marnay - Besançon - Bazel, waarover niet heel veel valt te melden, behalve dat de reis voorspoedig is verlopen en dat ik mijn rug wat geforceerd heb met het fietsen gebeuren in de trein en op het station, hebben we vandaag een mooie dag in Bazel gehad. Het weer is het mooist van de hele vakantie, 27°, en dat lijkt weer ergens op.

We zijn de dag begonnen met het Kunstmuseum, dat een prachtige collectie 20e eeuwse, maar ook 15e - 19e eeuwse schilderijen en beelden heeft. Ik voeg een enkle voorbeeld bij de foto’s, maar het is veel te veel voor de twee en een halfuur die we er hebben voortgebracht
Na gisteren al wat rond te hebben gewandeld hebben we daarna de stad nader verkend. Net als Luxemburg is Basel een heel prettige en verrassende stad. Veel oorspronkelijk Zwitserse architectuur, maar ook forse nieuwbouw. Met als hoogtepunt de nieuwbouw van La Roche, de chemiegigant, die twee enorme torens op de oude bedrijfsterreinen aan het aanleggen is. Ook een herbestemde bierbrouwerij, die nu een broedplaats is geworden van cultuur, ontwerp en archtectuur, en een fors café restaurant huisvest. Luxemburg heette aan de prijs te zijn, maar Basel is toch echt een andere categorie. Dan smaakt elk drankje nog beter. Daarna hebben we nog wat door de stad gelopen en om vervolgens in het hotel even uit te rusten.

Daar wacht een nieuwe verrassing. De machinisten van de Duitse Spoorwegen staken opnieuw, nu van 2 - 6 september. NS International kan de tickets pas op 7 september opnieuw boeken, met name vanwege de fietsen. Dat betekent  noodgedwongen een verlenging van de vakantie. Drie dagen extra in Basel, hè wat naar. Lastig voor Miriam, die natuurlijk moet gaan werken, en jammer van mijn eerste cursusdag maandag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Hartveld:
    Hoi Leo en Miriam,
    Dit is wel pech hebben, die vermaledijde machinisten en gedwongen verlengde vakantie. “Als uw machtige arm dit wil staat heel het radarwerk stil”. Dit betekent dat we elkaar niet meer zullen zien voordat ik op vakantie ga. Ik hoop dat jullie je ondanks dit ongemak nog een beetje kunnen vermaken. Groeten, Henk
  2. Leo Hartveld & Miriam van Lierop:
    3 september 2021
    Ja, gaat goedkomen hier. Fijne vakantie!
  3. Thea van Lierop:
    Ik had het er gisteren met Karin al over, hoe gaat dit aflopen. Sterkte. Mama
  4. Miriam:
    3 september 2021
    Een paar dagen extra vakantie is geen straf. Leuke stad Bazel.
  5. Uilke:
    4 september 2021
    Ondanks het niet altijd meezittende weer, weer een prachtige fietsreis Miriam en Leo! Zeer meegenoten! Geniet van het staartje en tot kijk in NL.