Oceanogràfic

25 oktober 2022 - Alaquàs, Spanje

Tja, dan zijn we bij het einde van onze reis door Frankrijk en Spanje.
Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor het meelezen en meeleven met ons. Dat geeft toch een speciaal gevoel onderweg. Het was een mooie tocht, en jullie reacties gaven daar nog eens kleur aan. Een achterneefje en achternichtje rijker, is natuurlijk ook leuk.
Wat doe je dan zo’n laatste dag…
Daar is over nagedacht. Het bezoeken van één van de iconische gebouwen van Valencia die Calatrava heeft ontworpen.
Kunst hebben we al veel gezien, en wat we in Besançon, Avignon en Madrid hebben gezien is lastig te overtreffen. Hoewel het Wetenschapsmuseum zeker ook een bezoek waard is, hebben we dat links moeten laten liggen.
We hebben gekozen voor het Oceanogràfic. Het is een zevental gebouwen met reuze aquaria waarin de Atlantische, Grote en Indische Oceaan en de de Middellandse Zee zijn vertegenwoordigd, ruimten waarin de Noordpool, Antartica, mangrove en wetlands worden vertegenwoordigd. Vissen, zeezoogdieren, penguins, krokodillen, tal van vogels. Haaien, tropische vissen, dolfijnen, Beluga’s, roggen, zeehonden, flamingo’s, pelikanen, lepelaars, Ibissen. Aquaria waar je de vissen van boven kan bekijken, maar ook in enorme tunnels ze van onderen kunt bewonderen. En dan ook nog de Paradijsvogelbloem, die op dit moment in Spanje in bloei staat.
Kortom, een reis door de wereld van ecologie en dieren als afsluiting van onze reis naar Madrid en Andalucía. Indrukwekkend en vrolijk.
Nu zitten we dicht bij het vliegveld. Morgenochtend inpakken en wegwezen.

“And in the end,
the love you take is
equal to the love you make”

1. Annemieke den Dulk:
    26 oktober 2022
    Lieve mensen,
    Niet te geloven.
    Zo overweldigend veel moois en interessants. En dat ( bijna) zonder CO2 uitstoot. Indrukwekkend.
    Ik wens jullie toe dat je je gevoed en gelaafd voelt, dat het jullie relatie versterkte. En, dat je er veel en vaak met diepe voldoening op terug zult kijken. Jullie doen het toch maar...! samen.
    Wie kan dit van zijn ouders zeggen.../ ex schoonfamilie
    Goede thuiskomst gewenst.
    Ik ben blij dat ik nog een staartje kon meepikken.
    lieve groet,
    Annemiek.
  2. Uilke en Els:
    26 oktober 2022
    Prachtige reis met een mooi slot stuk! Heerlijk om een beetje met jullie mee te reizen door bekende (feest der herkenning!j en minder bekende gebieden.
    Tot snel!