Terug op de Po vlakte

26 augustus 2023 - Battaglia Terme, Italië

Vandaag gaan we weer fietsen. Vanwege de hitte (35°) zitten we om 6.45 uur op de fiets. We rijden nog een stukje langs de Baai van Venetië, waar we de zonsopgang zien. Daarna gaat het langs kanalen en kleine stroompjes landinwaarts. Het is niet het meest spectaculaire landschap, maar dat wisten we. In dit deel van Italië hebben we al eerder gefietst.
Het lijkt wel op Nederland of België, met zijn kanalen, dijken, groene velden. Alleen staan er hier rijst, druivenranken, zonnebloemen en olijfbomen aan de kant.
De verwachting was dat het in de loop van de morgen steed warmer zou worden, maar iets landinwaarts was het koeler, en er verschijnt een licht wolkendek dat ons de eerste twee uren wat verkoeling biedt.
Pas als we na de koffie voor het laatste stuk naar Battaglia Terme gaan wordt het warmer. Dat merken we als we de supermakrt uitkomen, en we ineens in de hitte staan.
Battaglia is één van de stadjes met termen die hier in de buurt liggen. Wij verblijven in een sporthotel dat een heerlijk zwembad heeft, waar we verkoeling vinden als we om 11 uur zijn aangekomen. Vroeg vertrekken betekent ook dat er wat meer tijd op de plaats van bestemming is. Hier komt dat weer goed uit, met dat zwemparadijs.  De avond krijgt een mooie invulling in plaatselijke wijnbar.
Achter het hotel ligt een klein licht bergachtig gebied, midden op de verder vlakke Po vlakte. Daar gaan we morgen langs rijden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade