Spittal an der Drau

11 augustus 2023 - Seeboden, Oostenrijk

De zomer is weer begonnen, in ieder geval in Oostenrijk. We vertrekken uit Bad Gastein met een aarzelend zonnetje dat al gauw  een volle zon wordt. Op naar Bockstein, vijf kilometer verderop, waar een auto/fietstrein wacht die ons via een tunnel naar Mallnitz brengt, aan de zuidzijde van de Alpen.
De trein staat te wachten als we aankomen, dus we kunnen gelijk instappen. Aan de andere kant van de tunnel wacht een lange afdaling, waardoor we weer op 500 m hoogte komen.
De route gaat eerst stroomopwaarts, weer omhoog, maar na een kliometer of tien, vijftien komen we aan de Drau, en die volgen we stroomafwaarts.
Op en neer door de steeds lagere bergen, maar nog wel in de Alpen.
Mooi weer, dat betekent koffie op een terrasje, lunchen op een bankje in de zon en in Spittal wederom een terrasje. Dat hebben we de afgelopen dagen wel gemist.
Spittal an der Drau is een niet zo groot plaatsje, waar weinig te doen is. We overnachten dit keer in een aan een beroepsopleiding (ROC) verbonden slaaphuis, in een keurige kamer.