Door de Prosecco

16 augustus 2023 - Conegliano, Italië

Zoals aan de foto’s te zien is wordt het elke dag mooier weer en dus ook warmer. Dat is in heel Europa zo, maar dat betekent in Italië dat we de 30° gauw overgaan.
Vandaag gaat onze tocht uit het gebied bij de Dolomieten, door de regio waar de Prosecco is uitgevonden en wordt geproduceerd, naar het vlakke land.
We begonnen met wat klimwerk, maar niet te vergelijken met dat van gisteren. Daarna dalen en glooiend op en neer de laatste stukken naar Conegliano. Een echt heerlijk italiaans stadje. De winkels en restaurants zijn weer open na de feesdag voor Maria Hemelvaart gisteren,  (voor zover men niet op vakantie is) en het is daardoor wat levendiger. Maar wat een rust als je dat vergelijkt met Venetië.
In Conegliano staat ook een kasteeltje, maar wel boven op de berg, dus na het fietsen mochten we omhoog wandelen in de hitte. Het uitzicht vanaf de kasteeltoren doet Toscaans aan. Glooiende heuvels, cypressen en wijngaarden, dan ben je echt in Italië.
Voeg daar aan toe dat we een goed visrestaurant hebben gevonden, en dan is de Maria ten Hemelvaart gisteren met gesloten restaurants weer vergeten.
Het programma voor komende week, als het tot 35° wordt, is dat we twee nachten in Trevisio gaan verblijven, en daarna naar het eiland Lido de Venezia gaan, waar vandaan we de stad Venetië kunnen bezoeken en ook kunnen zwemmen in de zee.
Maar eerst nog twee wat kortere fietstochten

1. Betty en Wim:
    16 augustus 2023
    Prachtige foto’s, dus jullie genieten volop! We zien jullie verhaal over Venetië weer graag tegemoet!
  2. Michael en marion:
    16 augustus 2023
    Restorant-tip in treviso: trattoria toni del spin
    Echte aanrader
  3. Miriam:
    16 augustus 2023
    Dat restaurant gaan we zeker proberen