Naar de Alpen toe

8 augustus 2023 - Lofer, Oostenrijk

Eindelijk schijnt de zon weer als we op de fiets stappen.
Een eerste etappe die ons weer kan doen wennen aan klimmen. Nadat we door een tunnel onder de ‘Salzberg’  zijn gegaan rijden we Salzburg door en uit. Meest vlak, langs een stroompje, totdat we bij de Saalach zijn aangekomen, de rivier die we vandaag en de komende dagen gaan volgen.
Al gauw zien we de bergen liggen, en rijden we er, net als zes jaar geleden bij Garmisch Partenkirchen, opaf en ongemerkt tussen. Dat is toch wel weer heel erg mooi. Het is fijn om weer terug te zijn in bergen.
We rijden vooral veel vals plat stroomopwaarts, en een paar keer mogen we voelen wat ‘klimmen’ ook al weer betekent.
Onderweg schaffen we nog een klein werktuig aan dat we waren vergeten mee te nemen: een fietspompje. Niet dat we die willen gebruiken, maar je weet nooit.
Bestemming vandaag is Lofer, een skidorpje dat de nodige fietsers en wandelaars kan begroeten in deze zomermaanden. Er zijn aardig wat landgenoten in de buurt.
Het uitzicht uit het dorp is prachtig, aan alle kanten bergen, waarvan een enkele nog wat sneeuw heeft. Hoe eeuwig dat zal zijn kun je je natuurlijk wel afvragen.
De kop is er in ieder geval af.

1. Ellen:
    9 augustus 2023
    Dat ziet weer jaloersmakend uit!