Terug op de Groene Weg

15 augustus 2022 - Orange, Frankrijk

Weer tijdig vertrokken van de rots bij Viviers. Ons uitzicht vanuit de kamer was: de Kathedraal. In het ochtendlicht lag zij er prachtig bij.
We hervatten de Via Rhôna, en na 33 km de koffie. Wij rijden door de Vaucluse.  Schiet lekker op. Op een bepaald punt kruist de Via Rhôna een aftakking van de Groene Weg. Die nemen we, richting Rochegude. Dit gebied zit vol wijngaarden, zonnebloemvelden, cypressen en olijfboomgaarden. Het ruikt zelfs anders. We zijn in het Zuiden. We krijgen na een aantal dagen weer eens wat klimwerk, maar met prachtige doorkijkjes en op een gegeven moment kun je de Mont Ventoux in de verte zien liggen. Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik die ben opgereden.
In Rochegude hervatten we de Groene Weg naar het zuiden. Een kleine stijging, en dan dalen we weer af naar Rhône niveau, naar het hotel in Orange.
Tijd voor een rustdag. Komende dagen zullen we kortere stukken gaan fietsen naar Avignon en Arles afgewisseld met dagen stadsbezoek.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thea van Lierop:
    15 augustus 2022
    Bekend terein, sfeervol.mama
  2. Betty en Wim:
    15 augustus 2022
    Heerlijke dag gehad dus en fijne vooruitzichten! Wij nu lichtelijk versleten, zijn na incheck prima hotel rond 3 uur per metro richting Sacre Coeur, Place du Tertre en Montmartre gegaan, dus veel gesjouwd!
  3. Leo Hartveld & Miriam van Lierop:
    17 augustus 2022
    Hopelijk vandaag ook weer lekker op pad geweest. Parijs verveelt nooit!
  4. Betty en Wim:
    18 augustus 2022
    Gister Louvre buitenkant, daarna musee d’illusion, leuk voor Emma, maar ook voor opa en oma! ‘s Avonds lichtshow Eiffeltoren. Vandaag Domes des Invalides en Centre Pompidou, dan weer huiswaarts.