Regen?

14 augustus 2022 - Viviers, Frankrijk

Tja, na de 37° van gisteren is het best een overgang naar 23°. Er is een weeromslag. Regen, onweer, temperatuurdaling. Komende dagen worden weer een stuk warmer, maar niet meer richting de 38°.
We ontbijten in het apartemnetenhotel, kijken buiten en zien dat het droog is geworden. Dus om 9.15 vertrekken we. 10 minuten later begint het te regenen en weer iets later barst een hoosbui los. In 1 minuut was alle stof van de fietsen gespoeld.
De omgeving is echt prachtig, maar met de regen is niet mogelijk foto’s te nemen. Alles is nat.
Om een uur of elf houdt het op met regenen en rijden we weer met de wind in de rug en zij naar de volgende plaats, Viviers, iets voorbij Montélimar. Langs de rivier, over meer of minder pitorresque bruggen. Op de foto een van de volledig gerenoveerde bruggen, speciaal voor fietsers en voetgangers. Bij de aanleg van dit deel van de route is niet op de uitgaven bespaard. Hoeveel keer we van oeverkant zijn gewisseld weten we niet, maar het zijn er veel. Steeds gaan we over de Rhone van de Drome naar de Ardeche. We komen de volgende kern- en waterkrachtcentrale met windmolen tegen.
Dat we meer in het zuiden komen zien we ook aan de vegetatie. Cactussen en , oleanders kondigen de subtropen aan.
Onze Gîte is een voormalig klooster dat bovenop een berg ligt, dus dat is nog even klimmen (en zoeken). Een middeleeuws plaatsje, mooi gelegen boven op de rots. Een klooster met refter, schilderijexpositie. De moeite waard na 75 km fietsen.

1. Betty en Wim:
    14 augustus 2022
    Hoi, prachtige verhalen waar we van genieten! En lekker afgekoeld dankzij de regen! Jullie fietsen toch wel op de e-bike? Goed begrepen van Bazel naar Madrid? Wij morgen een paar dagen met Emma naar Parijs. Gelukkig wordt het iets koeler! Veel plezier en goede reis, we blijven jullie volgen!
  2. Leo Hartveld & Miriam van Lierop:
    14 augustus 2022
    Ja, we hopen Madrid te bereiken,
    Nee, met goede hybride fietsen.
    Veel plezier in Parijs. Heerlijke stad.