Naar de Maas

17 augustus 2021 - Montfort, Nederland

Hoewel we al veel rivieren hebben gezien, blijft de Maas interessant. Vandaag gingen we van het Brabantse land Zuid Limburg binnen. Wederom langs velden met verschillende gewassen als mais, aardappelen, asperges, fruitbomen en bleomenvelden, door bosrijk gebied en langs boerderijen met koeien, varkens of pluimvee.

De route leek redelijk op die van gisteren, maar Maasbracht en Wessem zijn totaal anders dan Someren en andere dorpen. Wessem heeft een apart karakter. In de straten staan karakteristieke huizen naast dito boerderijen. En midden in het dorp staat het voormalige stadhuis, nu kantoor van een of ander bedrijf, dat uit de toon valt voor zo’n kleine plaats.

Maasbracht ligt aan de Maas, breed stromend met twee geulen. Binnenvaart, pleziervaart en ook een cruiseterminal (hoewel je dat niet al te letterlijk moet nemen wanneer je diein Rotterdam en Amsterdam in het achterhoofd hebt.

Bij dit alles was het een koude, maar wel droge tocht. We hadden de 60 km er om 13.30 uur opzitten, ruim voor de regen startte. Een ‘rustmiddag’ waarin we het volgende deel van onze tocht hebben kunnen voorbereiden.we hebben slaapplaatsen tot in Luxemburg, nu nog er komen.