Van zwembad naar zwembad

1 september 2022 - Buzet-sur-Baïse, Frankrijk

De route gaat verder langs het Canal. Direct na Moissac is de route niet heel interessant, om niet te zeggen, een beetje eentonig. Maar verderop wordt het mooier. Hoewel we de in het boekje beloofde IJsvogel niet hebben gezien, vliegen er heel wat vogels tussen de bomen, die in lange rijen langs het kanaal staan. Op diverse plaatsen worden er naast het Canal bomen gepland, in het kader van de herbebossing.
De stops in Vivien d’Agen en Agen zelf zijn niet heel bijzonder, maar de koffie is ok. Voordat we in Agen zijn komen we langs Monfech, waar opnieuw een kerncentrale staat, te herkennen aan twee grote klokvormige koepels. Zonneenergie wordt hier nog suboptimaal benut. Op enkele paneel op een dak en zonnepanelenparkje na is er weinig. Dat terwijl het hier super zonnig is.
Vlak voorbij Agen gaat het Canal Latéral à la Garonne over de Garonne. Een aquaduct van meer dan 530 meter lang met 23 bogen leidt het Canal over de grote rivier. Alweer indrukwekkend. Lopend ga ik over het jaagpad, tussen het kabbelende kanaal en grote diepte beneden waar de rivier stroomt.
Na weer 72 km komen we aan bij het Chambre d’hôtes, alwaar we opnieuw gebruik kunnen maken van een lekker fris zwembad. Meer dan ooit liggen we in het water. Was dit nou een fiets of een zwemvakantie …?

1. Ywe:
    2 september 2022
    Jullie zijn nu een maand onderweg. Als de helft van de verhalen waar zijn, dan moet het een onvergetelijke tocht zijn. En dan nog twee maanden voor de boeg! Het kan niet op. Als ik zo vrij mag zijn, dan lees ik weinig over wat de reis met jullie doet. Zie mijn bijdrage als een aanmoediging om de trouwe lezers ook daarin mee te nemen. Dat maakt het verhaal compleet.