Langs de Middellandse Zee

24 augustus 2022 - Agde, Frankrijk

Vanuit Montpellier langs de Lez loopt een mooie route, de stad uit, en weer richting route. We zijn bij het laatste deel van de Via Rhôna en aan het begin van de route langs het Canal de Midi. Met een duik in de zee hadden we de Groene Wegen de Via Rhôna eigenlijk al afgesloten, maar voorbij Sète is het nu ook werkelijk gedaan met deze routes
We gaan nu richting het westen en ook iets noordwestelijk, op weg naar Bordeaux. Eigenlijk zouden we dat doen tot de afslag Pau, maar we hebben besloten de Pourtalet links te laten liggen met zijn klim van 29 km met stukken boven de 11%. Leuk om eens te doen, maar met bagage misschien te veel van het goede. We rijden verder naar het westen, en gaan dan langs Biarritz en Hendaye Spanje in. Daar wachten nog genoeg heuvels en bergen.
Vandaag was de route niet zo heel mooi. Behalve het stuk Montpellier uit, dat heel mooi was, en het stuk tussen Sète en Agde langs de kust door de duinen was het veel rijden langs grote wegen, over bedrijventerreinen en door zeer toeristische stadjes.
We hebben opnieuw een heerlijke duik in de Middellandse Zee genomen om even af te koelen. In de meren langs de route hebben we opnieuw de flamingo’s kunnen bewonderen, dat blijft een prachtig gezicht.
Maar het laatste uur was het weer erg warm, en Agde is een mooie plaats, maar net iets te ver weg. Toch hebben we het weer netjes uitgereden. Voorlopig blijft het aan de warme kant. Vannacht wordt het niet minder dan 23°….