Rustdag in Pamplona

12 september 2022 - Pamplona, Spanje

Na de mooie rit van gisteren hebben we rustig aangedaan in Pamplona. In de loop van de morgen zijn we langs een paar highlights vande stad gewandeld. Parken, stadwallen, een paar kerken, de Kathedraal, het stadhuis, het Regiokantoor van Navarra en natuurlijk de oude straatjes en moderne grotere allees.
aparte vermelding verdient de Arena, waar de jaarlijkse stierenrennen eindigen. Stieren worden losgelaten in de straten en mensen zetten het op een lopen. Er staat zelfs een beeld van in het centrum. Ook zijn er veel Compostellagangers, wandelend en fietsend. Het is nog een heel eind naar Santiago de Compostella.
In de stad zijn tal van Art Deco gebouwen. Daar is een aparte wandeling van, maar die hebben we niet gedaan.
Bij elkaar is Pamplona een aardige stad om te bezoeken, maar niet een van de toppers.
In de middag hebben we genikst, net als ‘s avonds. Een regenbui maakte een eind aan de warmte van 35°. Morgen koeler, goed fietsweer.