Naar het noorden

26 januari 2022 - Tehuantepec, Mexico

San Cristobal de las Casas ligtop ruim 2000 meter hoogte. Vandaag zijn we, één dag later dan gepland, afgereisd richting Tehuantepec. Dat is een rit van 380 km, waar we zo’n zes uur over hebben gedaan. De wegen zijn redelijk, opletten voor de gaten. Maar de tolwegen, waarvoor je drie of vier euro betaalt, zijn zeer goed.
Onderweg was een van de wegen geblokkeerd, waardoor we een paralle route moesten volgen, die eerst door een aantal dorpen ging waar het stapvoets rijden was, en daarna door een schitterend gebergte, wat bocht na bocht betekende.
Uiteindelijk zakten we tot 60 meter hoogte, vlak bij de kust. Nu in een hotel met zwembad, zodat we ook nog even hebben kunnen zwemmen (Aron was met Gui als in Yucatan, en heeft daar volop kunnen zwemmen).
Het hotel,leek nagenoeg leeg toen we aankwamen, maar bij het eten verscheen een reisgezelschap dat in drie kwartier de driegangen van hun diner naar binnen werkten. Efficient, kan niet anders worden gezegd.
Dit is echt een tussen overstop, morgen gaan we door naar Oaxaca, nog eens 240 km. Daarmee hebben we de langste stukken dan gehad.