Aan de voet van de Alpen

4 juli 2017

Onder een blauwe hemel rijden we weg uit Weilheim. We krijgen een paar dagen mooi weer voor de eerste Alpenritten. Het uitzicht is schitterend. Groene velden, soms vol bloemen glooien richting de bergen in de verte.

Gaandeweg gaat de temperatuur omhoog. En komen de bergen dichterbij. Gelukkig gaan we daar vooral tussendoor, want die eerste bergen reiken al tot boven de 2600 m. Op sommige toppen zien we wat eeuwige sneeuw liggen. Maar de rest is vooral groen.

Het parcours is op enkele klimmetjes na vrij vlak. Dat komt ook omdat we na Murnau vooral langs de Loisach rijden, die overigens wel een redelijk verval kent. Na de 64 km van gisteren is het vandaag met 56 km een iets kortere rit. We komen opnieuw langs een meer, de Riegsee, maar niet te vergelijken met de Ammersee.

Met het bereiken van Garmisch Partenkirchen hebben we het eerst boekje van de Reitsmaroute uitgereden, en kan deel 2 tevoorschijn worden gehaald. Dat is zo'n 1150 km.

Garmisch Partenkirchen lijkt vooral touristisch en verder niet zo interessant. Het hotel is minder dan dat van Weilbach. Maar vanuit de kamer hebben zicht op de bergen. Morgen gaan we er op af!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans:
    4 juli 2017
    Hooray klaar voor de bollentrui