Terug en detour naar Padua

20 juli 2017

Vanuit Mestre zijn we weer teruggefietst langs de Brenta naar Stra. Dat was een herhaling van de rit van vier dagen geleden. De villa's staan er nog net zo bij als op de heenweg.

Daarna volgde onze detour naar Padua. Langs een lang kanaal fietsten we er recht op af, met enige tegenwind. Het was niet de meest spannende etappe, om het diplomatiek te zeggen. Wel een korte, zodat we er vroeg waren, en vervolgens een paar uur in de hitte hebben gewacht tot dat we het apartement in konden. Dat apartement is overigens best op orde.

Hiermee verlaten we de Venetië route van Reitsma en gaan we naar de hoofdroute. Dat duurt nog twee dagen.

Nu kunnen we ons opmaken voor een bezoek aan de stad waar de heilige Antonius van Padua is gestorven, met een Dom, twee grote Basilieken, een oude universiteit en  dito botanische tuin en een kapel met fresco's van Giotto. Daar hebben we een volle dag voor.

1. Esther:
    20 juli 2017
    Hallo luitjes,
    Nu begin ik echt jaloers te worden. Dat gefiets oke, maar italiaanse steden .... Veel plezier, groetjes esther
  2. Miriam:
    21 juli 2017
    Hoi Esther, het is zeker heerlijk al die stadje met mooie pleintjes en prachtige kunst. Maar de fiets brengt ons naar al die plekken, daardoor komen we op plekken waar we normaal nooit komen. Geniet jij maar lekker van de zomer in je eigen mooie huis en landgoed. Liefs Miriam