Rusten voor het Bühler dal en de Schwäbische Alp

23 juni 2017

Na twee dagen fietsen krijgt Miriam's knie een rustdag in Forchtenberg. Dat is ook goed voor Henk en ik die er vier dagen op hebben zitten.

Het is lekker warm, iets minder dan gisteren. En een wind die verkoeling brengt. Rustdag betekent: wandelen, maar we houden het kort. Anders belasten we ons alsnog, want het gaat redelijk stijl omhoog. Boven heb je een prachtig gezicht op de burcht aan de overkant.

De wandeling gaat tussen de wijnranken die er volop zijn. Maar het duurt nog wel even voordat er geoogst kan worden.

Het stadje heeft een oude kern met stadsmuur en poort. Daarnaast een flinke uitbreiding, met de nodige industrie. Best veel voor zo'n gehucht.

Belangrijk feit van Forchtenberg is dat het de geboortestad is van Sophie Scholl, verzetstrijdster die samen met Hans Scholl in 1943 is geëxecuteerd. Daar wordt ruim aandacht aan gegeven.

De horeca is beperkt, maar de Biergarten annex speeltuin heeft goede mogelijkheden tot luieren en dat past goed bij de aard van de rustdag.

Vanavond eens proeven hoe die druiven na behandeling smaken.

Nb. He terminado Charlie y la fábrica de chocolate. Muy divertido.

1. Jacky:
    23 juni 2017
    Tjonge wat worden jullie superfit! Complimenten!
  2. Sam:
    24 juni 2017
    Muy bien amigo! Ahora puedes ir a leer 'Hansol y la cerveza'! Que disfrutes!