In de hitte van de Kocher

22 juni 2017

Vandaag moesten we extra vroeg op, 'vanwege de hitte'. Dat betekende: niet 'uitslapen'.

Na een stuk langs de Neckar hebben gefietst zijn we het dal van de Kocher ingegaan. We volgen nu weer een stuk van de Kocher omhoog. Nu wel een groot deel met de wind in de rug. Het glooit uiterst licht, maar is soms zo vlak als Nederland.

Het dal is wat vlakker en uitgestrekter dan dat van de Rijn en Neckar. Mooie velden met bloemen en groenten (die overigens spaarzaam worden opgediend bij het eten) worden afgewisseld door typische Duitse dorpen en steden met vakwerkhuizen en kerkjes. En soms met leuke stadstorens waar je onderdoor kunt/moet rijden.

Een groot deel van de rit van vandaag ging over een fietspad dat op een voormalige spoorlijn loopt. Met zelfs nog een voormalig stationnetje, waar ik een meneer en mevrouw tevergeefs op de trein zag wachten....

Daarbij was het vandaag met 34 graden best warm.

1. Jacky:
    22 juni 2017
    Stoer met die hitte! Hier in Piemonte vandaag gewandeld bij 36 graden het leek wel Bikram yoga. Passen er genoeg flessen water en zonnebrandmiddel op jullie fietsen? Veel sterkte met de hitte!
  2. Miriam:
    22 juni 2017
    Hallo Franklin , jacky, ja het is lekker zweten hier, maar kennelijk bij jullie nog meer. Hoe is Piemonte? Wij gaan langs de oostkant naar Italie.