De knie en de Neckar

21 juni 2017

De vraag die ons, en ook sommigen van jullie, het meest bezig houdt, is: hoe houdt de knie van Miriam zich?

Miriam:

Vandaag heerlijk langs de Neckar gefietst. Mooie brede stroom met veel stuwen. De rivier is uitgeslepen in een bosrijk dal. Ik was erg blij dat ik weer kan fietsen. Het gevoel van vrijheid op de fiets is heerlijk . Steeds is het verrassend wat je nu weer gaat zien. Heerlijk. De knie hield het goed in deze vlakke etappe.

Kortom, het lijkt goed te gaan. De volgende vraag is, halen we Augsburg en daarna München? Want de eerste echte heuvels komen er aan.

De temperatuur was weer aangenaam. Op tijd gaan rijden en het geluk hebben dat we onder bomenrijen en bosjes mochten fietsen voorkomt overhitting.

Je krijgt er wel dorst van, en Henk heeft de Apfelschorle bij ons geintroduceerd.

Ook (nee: juist) in Duitsland heb je de nodige Natuurvriendenhuizen. Ook langs de Neckar, alwaar wij onze lunch hebben genuttigd. Voor degenen die het niet (precies) kennen, in Nederland is er het Nivon, 'vroeger' IVAO, Instituut voor Arbeidersontwikkeling, de culturele loot van de arbeidersbeweging, opgericht in 1924 door SDAP en NVV. Met mooie natuurvriendenhuizen.

1. Miriam:
    21 juni 2017
    Els, het fietsen is echt leuk. Misschien gewoon eens een lang weekend proberen. Neem je lekker ergens vrij de komende tijd!
    Jacky, waar zitten jullie in Italie en hoelang?
  2. Karin de Leeuw:
    21 juni 2017
    Dat is goed nieuws. Wat fijn dat het weer ging. Veel plezier.
  3. T.v.lierop:
    21 juni 2017
    Ik hoop zo dat het lukt. Mama