Rustdag in de Alpen

8 juli 2017

Vandaag hebben we een rustdag. 'Ruhetag' is hier de gevleugelde uitdrukking, want we hebben enkele hotels gehad met 'ruhetag' precies als wij kwamen. Maar nu hebben wij er een.

Dat betekent uitslapen, niets doen en 's middags een mooie wandeling op een van de omliggende bergen maken. Het is een mooie wandeling door het bos, bergop. Boven pauzeren we en merken we de rijkdom aan bloemen op. Daarvan zetten we er een aantal op de foto. Bergen hebben we al ruimschoots laten zien.

Het determineren van wie welk bloemetje is is niet altijd eenvoudig. De auteur behoudt zijn rechten voor.

We hadden maar een nacht gereserveerd, en nu we een nacht extra blijven, krijgen we de tweede nacht een andere kamer. Dat ligt weer net 90 graden anders, met weer mooi uitzicht.

Op de terugweg zien we beneden de haarspeldbochten die ik gisteren beklommen heb.

Het internet is van wisselende kwaliteit, om het vriendelijk te zeggen. Dat maakt het uploaden van foto' voor het blog een uitdaging. Maar een voor een gebeurt het.

Het weer is iets minder dan we gewend zijn, tenminste aan het eind van middag hebben we een beetje regen. Tijd voor het zonnige zuiden.

1. T.v.lierop:
    8 juli 2017
    Het lijkt wel een botanische tuin. Vanmiddag teruggekomen uit Friesland. Je mist meteen de ruimte. Het weer wordt hier langzaam minder. In frieslandcwascdatcal zo. Er is nog een haan en een kip, de rest is vermoord. Triest
    Groetjes mama