München

30 juni 2017

Hoewel de rit iets langer duurde dan de kortst mogelijke weg, omdat we de Engelse Tuin van München moesten bekijken (die we dan wel weer net gemist hebben), zijn we met een korte etappe van 35 km in München aangekomen.

Ja München. Denken we dan aan 1923 (de mislukte Putchs van Hitler), 1972 (de gijzeling van en moord op Israelische Olympische spekers) of 1974 (de mislukte finale van het WK? BMW, Oktober Festen of Bayern München?

Het is na ruim 1000 km in ieder geval goed toeven in de meest noordelijke Italiaanse stad. In 2010 zijn we hier met Sam geweest, en toe beviel de stad ons al zeer. Een beetje aan de prijs (€ 19,50 voor een rondje wijn en aperol), maar de stad is zeer levendig. In de Eatalia hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Wat een geweldige variant en voorloper van de markthal in Rotterdam.

Na drie weken is het wel tijd voor de vakantiewas. Dat doen we dan in de wasserij.

Een kort bezoek aan het centrum bevestigt weer dat we München bezoeken. De terrassen zijn vol, de Viktualiënmarkt is super druk. Ik vind er iets in een speciaalzaak dat ik lange tijd heb gezocht: een houten haarborstel.

München ligt lang de volgende rivier: de Isar. We hebben er nu een hele reeks gehad.

Nu twee rustdagen, of zoals Miriam het noemt, cultuurdagen.er staan ons een aantal musea te wachten... Daarna gaat het grote werk beginnen.

1. Jacky:
    1 juli 2017
    wij zijn weer terug - moesten de gotthardpas over want de tunnel was ff dicht - in gedachten zagen we jullie er al overheen fietsen ...
    wat een schitterende reis maken jullie. liefs
  2. Kees:
    1 juli 2017
    Cultuurtipje: Suus speelt a.s. zondag met het orkest in Freising, 30 km (?) noord van München. Zie ook creaorkest.org. Of daarna in Bologna, maar dat is nog wel een stukje fietsen denk ik..
  3. Miriam:
    1 juli 2017
    Hoi Kees, dank voor de tip. Friesing idd dichtbij. Ik heb het even uitgezocht. Helaas is er morgen alleen een jamsessie. Het concert maandag is voor ons net te laat. Jammer zou erg leuk zijn om suus te zien en horen.