Terug naar Sevilla

14 oktober 2022 - Santa Cruz, Seville, Spanje

Met ons bezoek aan El Rocío en het bezoekerscentrum El Acebuche bij Matalascañas hebben we het zuidelijkste punt van de fietstocht bereikt. Vandaag zijn we weer teruggereden naar Sevilla, om daar morgen verder te reizen naar Ronda. Dat wordt het meest zuidelijke punt van Spanje waar we gaan komen, maar dat is per auto.
De tocht naar Sevilla was identiek aan de heenreis, met dien verstande dat we wind tegen hadden. Best pittig.
We hebben een hotel buiten het directe centrum genomen, zowel vanwege de bereikbaarheid als de kosten. Dat scheelt al gauw de helft, en dat voor een viersterren hotel, met een heerlijk zwembad. Daar hebben we nog even gebruik van gemaakt, ook om even af te koelen van de ruim 30° die het hier nog steeds is. De snelweg beneden laat ik maar even buiten beschouwing.
We gaan zo zoetjes aan de laatste fase van onze reis in, met bezoeken aan Ronda, Valencia en een fietstocht van Teruel naar Valencia (wat één van de mooiste trajecten schijnt te zijn).
Maar dat is voor volgende week.

1. Ellen:
    17 oktober 2022
    Aan alles komt een eind, helaas. Hoe komen jullie in Teruel? En danvanaf Valencia weer terug naar huis?
  2. Leo Hartveld & Miriam van Lierop:
    17 oktober 2022
    Ja, het einde komt in zicht.
    Als het lukt, met de trein (Media distancia). Anders bus of helemaal niet.
    Vanuit Valencia vliegen we woensdag 26 terug, met de fietsen