Sevilla vanaf de Paddestoelen

10 oktober 2022 - Sevilla, Spanje

We beginnen met koffie en thee met Lenie, een collega/vriendin van Miriam uit Rotterdam. Via de leesgroep, waar Lenie ook deel van uitmaakt, had Miriam gezien dat zij een weekend naar Sevilla zou gaan, net als wij er ook zijn. Een afspraak was snel gemaakt. Hoewel Lenie eerst een half uur op een ander plein dan afgesproken op ons zat te wachten (en wij op haar) was het een gezellig uurtje.
Na dit intermezzo hebben we de eerste stadswandeling gemaakt, langs het huis van Salinas (een voormalig paleisje), de Kathedraal (indrukwekkend), de Giralda (een voormalige minaret met klokkentoren), de Setas de Sevilla (grote paddestoelen die van hout zijn gemaakt), de Basiliek, de stadsmuren en het lokale parlement.
Vanaf de Setas heb je een mooi overzicht over de stad, en kun je de verschillende bruggen zien, maar ook de Kathedraal en tal van andere kerken die Sevilla rijk is. De constructie is heel bijzonder, voornamelijk van hout, en naar men stelt het grootste houten gebouw van Europa.
Binnen was een film te zien met beelden van Sevilla, deels met drones genomen, wat mooie beelden opleverde.
’s Avonds hebben we in Casa de las Guitarras (het huis van de gitaren) een Flamencoshow gezien, waar een gitarist, een zanger en een danseres een wervelend optreden op het toneel gaven. Met name de danseres liet een paar knetterende dansen zien. Dat was net weer wat scherper dan de veteranen van Palma del Rio.
We zijn weer voorzien van veel nieuwe indrukken. Hoewel we twee keer eerder in de stad ben geweest (in 1989 en 2009) doen we veel nieuwe indrukken op. Mooi dat we nog een dagje meer hebben, want er is nog het nodige te zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Franklin:
    10 oktober 2022
    We zijn in de buurt, zullen we ook even langskomen?

Grapje, we zitten weer in Lanquedoc, jullie welbekend van dat eindeloze kanaal waar je langs fietste
  2. Leo Hartveld:
    Ha ha, altijd welkom.
    Fijne vakantie.
    Hoe lang verblijven jullie daar?
  3. Uilke en Els:
    10 oktober 2022
    Prachtige stad en leuk om de bekende plekken te zien op jullie foto’s. Jullie hebben net Tom en Iris gemist, die waren er twee dagen geleden, onderweg naar Marokko
  4. Uilke:
    26 oktober 2022
    Wie is nou Leni ? Of heten alle leden van de leesclub Leni ? En wie dan echt en wie pseudoniem ?