Gletsjer Perito Moreno
31 januari 2025 - El Calafate, Argentinië
Over donderdag kunnen we kort zijn. Een reisdagje. 3000 km vliegen vraagt inclusief wachttijd luchthaven gewoon een dag.
Maar vrijdag is een spektakel dag. We gaan naar de Perito Moreno gletsjer! Een hoogtepunt in onze reisplannen. Ook hier is Leo al geweest, maar hij wilde graag terug. En begrijpelijk want het is prachtig.
Dit zuid patagonische ijsveld is in omvang de derde van de wereld na Antarctica en Groenland. De Perito Moreno is 1 van de 48 gletsjers. Hij mondt uit Lago Argentina. En daar is hij 60 meter hoog en 5 km breed. Let wel een ijsmassa van 60 m hoog! Die enorme ijsmassa verplaatst iedere dag 1 a 2 meter. We varen eerst met een boot langs de gletsjer en lopen daarna over over de heuvels tegenover de gletsjer. Het is genieten. De foto’s spreken verder voor zichzelf.
Foto’s
2 Reacties
-
Betty en Wim:3 februari 2025Prachtig! Dat doet ons denken aan Canada met Joke en Henk. Echt genieten en stil worden van zoveel natuurschoon!
-
Uilke:9 februari 2025Prachtige gletsjer

