Naar de schöne blaue Donau

26 juni 2017

Vandaag is het weer lekker weer. Onbewolkt, en ruim 30 graden. Ideaal fietsweer.

Eerst gaan we met Miriam naar de doktor om te zien of die nog iets heeft toe te voegen aan onze analyses. Helaas heeft de sportarts vakantie, en moet de dienstdoende huisarts haar blik werpen op de knie. Niet te veel belasten, stoppen als het pijn gaat doen, ibuprofin en wat smeren.

Hoe het zij, vandaag wordt er zonder pijn gereden.

Helaas beginnen we met een vuile klim die de route als 9% wordt verkocht, maar echt ruim boven de 10% moet zijn. Miriam en Henk besluiten dit lopend doen.

De route loopt verderop weer over een voormalige spoorbaan: de Härtsfeld-lijn. Dan kom je natuurlijk ook de Härtsveldstrasse tegen .

Daarna is het geleidelijk afdalen in het Donaudal, tot in Dillingen aan de Donau. Daar overnachten we in het Franciscanerklooster. Zeer gastvrijheid.

Dillingen heeft tal van kerken en een Basiliek. De Maria Hemelvaatkerk is een vroeg voorbeeld van barokke kerkbouw. Dan ook een wandelingetje naar de Donau. O, dat is anderhalve km.... hij is overigens niet erg blauw.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade