Augsburg aan de Lech

27 juni 2017

Zonder reservering vooraf op weg naar Augsburg. Het heeft vannacht stevig geregend en de temperatuur is flink gezakt. Maar het is goed te doen en de temperatuur loopt gedurende de rit geleidelijk op.

In het begin is het een vlakke rit door en uit het Donaudal. Dan volgen twee stevige klimmetjes. Daarna volgen we opnieuw een route die over een voormalige spoorbaan loopt. Glooiiend, vals plat en ook lekker dalen. De treintjes reden over mooie, beboste trajecten en daar profiteren wij nu van. Zo hebben we weer ruim 55 km afgelegd.

De route loopt om Augsburg heen, maar wij rijden het centrum in. We houden morgen een rustdag. Tijd om de stad te bekijken. Daarna richting München, via Dachau.

In Augsburg zijn alle fatsoenlijke hotels en pensions vol. Het noorden van Duitsland heeft vakantie...

Het wordt een Hostel, waar we met zijn zessen in kunnen (voorlopig zijn we met ons drieën plus een niet zo communicatief persoon). Morgen naar de Jeugdherberg, daar hebben we dan weer twee eigen kamers.

Voor Dachau en München hebben we alvast weer vooruit geboekt.

1. Ineke:
    28 juni 2017
    Erg leuk om jullie reisavonturen te lezen. En al bijna in Munchen! Ik vond het met de auto al ver.
    Hier regende het vandaag en het was koud op kantoor, je mist dus helemaaal niks, veel plezier, op jullie mooie vakantie!
    Groetjes Ineke