Langs het Meer van Comacchio

26 juli 2017

Om te checken of er inderdaad flamingo's zijn zet ik een route uit langs het Meer van Comacchio. Daarvoor moeten we met een veerpontje overvaren naar het volgende Lido en dan wat straten door het Lido degli Estensi naar het Meer van Comacchio.

Daar komen we over een lang fietspad te rijden, eerst langs een aantal visserijplekken, daarna langs het meer. Daar zien we inderdaad dat er een ruime hoeveelheid watervogels huizen, onder andere een aantal kolonies Flamingo's, maar ook Witte Reigers, een andere reigersoort, zeemeeuwen en diverse soorten steltlopertjes.

Nadat we in het begin van de ene groep vogels naar de andere fietsten, zijn we langs het meer doorgefietst, met dit keer de wind uit het westen, 180 graden gekeerd, en weer tegen. Maar na vijftien kilometer draaiden we naar het zuiden en kregen hem allengs meer in de rug.

Na een etappe van 53 km zijn we in Ravenna aangekomen, alwaar Els en Uilke zich in de loop van de middag melden. Erg gezellig dat zij hun vakantie zo hebben ingericht dat we een paar dagen gezamenlijk kunnen optrekken.

Het is weer eens anders om met zijn vieren te wandelen, praten en een drankje te nuttigen. Morgen gaan we samen de beroemde mozaieken bewonderen.

1. Franklin:
    27 juli 2017
    Beste miriam en leo

Knappe prestatie, met een mooi bonus: Italie, Italie, Italie

Krijg nu al weer zin om te vertrekken.

groet

Franklin