In de delta van de Po

28 juli 2017

Nu Els en Uilke er zijn vinden we het leuk samen een rondje te gaan fietsen. Helaas is de Bed & Breakfast waar we twee nachten vertoefden vannacht vol, dus gaan we naar een andere 'Alberge'.

Els en Uilke huren twee fietsen bij het station, en dan gaan we op voor een rondje door de Po delta. Een redelijk groen, maar ook super vlak gebied waar we morgen ook doorkomen. We hebben windje mee.

Maar eerst bezoeken we de Basiliek Sant Appolinare, die ook bijzondere mozaïeken kent. Mooi, maar de San Vitale blijft de mooiste in Ravenna. In het algemeen mozaïekenklassement  blijft dan weer de San Marco bovenaan staan.

Onderweg rijden we door een stuk bos, langs kanalen en we zien af en toe watervogels, waaronder onze vrienden de Flamingo's en de kleine en grote Witte Reigers. We komen niet helemaal bij de plek waar we dachten heen te kunnen fietsen, want dat was afgesloten. Maar we bereiken de Zee in Lido de Dante, en nemen een duik in het lekkere water. Op het strand bakken we na korte tijd weg, want het kwik is weer boven de 30 graden gekomen. Een bezoek aan het terras met een Colatje brengt verkoeling.

Terug rijden we langs een mooi pad dat naast de Fiomi Uniti loopt. Alweer hebben we windje mee. Dat betekent dat hij is gedraaid, want als je een rondje rijdt met nagenoeg alleen wind mee, dan kan dat alleen als de windrichting wijzigt.

Alleen in Ravenna zelf komen we wat vreemd uit, waardoor we via een slingerende route naar het hotel rijden. Bij het hotel geeft de display 41 graden aan. Maar dat zal in de zon, uit de wind zijn.

1. Hans:
    28 juli 2017