Dagje Bonn

16 juni 2017

Een dagje niet fietsen is dan ook weer aardig. Bonn kent veel voormalige regeringsgebouwen, kanzlerambt enz, waarvan de ministeries beginjaren negentig naar Berlijn zijn verhuisd. In deze jaren zijn er enkele musea gebouwd, zoals de kunsthal, kunstmuseum en het Haus der geschichte der BRD. De kunstmusea zijn architectonisch de moeite waard, maar lastig te fotograferen.

Het Haus der Geschichte moest natuurlijk bezocht worden. Helaas was de hoofdtentoonstelling gesloten wegens renovatie. Ter compensatie hebben we een en ander mogen bekijken van de collectie in het museumdepot. 600.000 herinneringen aan naoorlogse Duitsland. Een overige 400.000 stuk liggen in Berlijn en Leipzig.

Bonn telt de nodige historische kerken en paleizen, waarvan de Münsterkirche zeer de moeite waard is.

Tenslotte het Beethovenhaus bezocht. Het geboortehuis van... Niet zo bijzonder. En dan mag je er geeneens een foto van de buste van maken... Kan worden overgeslagen.

1. Esther:
    17 juni 2017
    Dag, dag, het is leuk om jullie te volgen. Wat een hoop graan daar he. Dat herinner ik me nog van toen ik lang geleden bij Ricky en Pieter logeerde en fietstochtjes maakte met Daan in het zitje voorop. Doei, fijne dag.
  2. Coen:
    17 juni 2017
    Hi Mirjam en Leo,
    Ben veel in Bonn geweest mast niet als toerist. Dank voor de tips! En veel plezier op jullie reis.
    Groet Coen