Langs de meren

17 februari 2025 - Villa La Angostura, Argentinië

Het volgende reisdoel is Villa La Angustura. Het ligt aan het andere eind van het Lago Nahuel Huapi. Het is een rit van zo’n 150 km, en je hebt er mooie vergezichten over het meer en zicht op de bergen.
We zitten zes kilometer voor het stadje in Amigos del Bosque, een hotel met een steile hobbelige oprit. Maar het zicht hiervandaan is weer geweldig. Het bijbehorende zwembad heeft veel weg van een bad, heerlijke lekker warm.
In de buurt ligt een schiereiland waar een wandel/fietspad over loopt. We besluiten de fietsvariant te proberen. De reisgids prijst het aan en na alle wandelingen leuk om weer op de fiets te zitten.  Maar helaas na vier kilometer moeten we dat opgeven. Dit is iets voor mountainbikers  of 60 minners. Niet iets voor lange afstand fietsers, die fietspaden en wegen gewend zijn.
Na de rijen bij de supermarkt en het tankstation te hebben doorstaan, houden we een rustige middag op het terras van Amigos del Bosque en genieten van de zon en het prachtige uitzicht op de Andes. 
‘s Avonds gaan we uit eten bij Tinto Bistro, waarvan de eigenaar de broer van Maxima is. Die was echter op het vroege tijdstip dat wij aten (19 uur, terwijl Argentijnen rond 20.30 uur eten), niet aanwezig. Uit ervaring wijs geworden bestelden we een vooraf en een hoofdgerecht, wat ruim voldoende voor ons was, en van uitstekende kwaliteit. Helaas moest ik de Malbec aan mij voorbij laten gaan, want ik moest nog rijden.
Nu maken we ons op voor de volgende etappe van de Route van de zeven meren, waarbij we weer Chili in gaan.

Foto’s

2 Reacties

  1. Annemieke den Dulk:
    17 februari 2025
    Mag ik jullie mails doorsturen naar Jaap? Hij reisde een paar jaar gelden ook door Argentinië en Chili
  2. Leo Hartveld & Miriam van Lierop:
    17 februari 2025
    Tuurlijk.