München

5 september 2023 - München, Duitsland

De laatste dag van onze reis zijn we in München. Van Verona naar huis per trein is lastig te doen in één dag. Daarom zijn we gisteren naar München getreind, en reizen we morgen door naar huis. Met daartussen in een dagje in München omdat  we er toch zijn.
München is een fijne stad, en we hebben gisteren een stadwandeling gemaakt om weer even te proeven hoe de stad in elkaar zit. Het is ook een dure stad. Dat merken we als we een drankje doen in de Hofgarten. Matige wijn voor de dubbele prijs.
’s Avonds wandelen we naar het door Karin gesuggereerde restaurant, dat goed en niet duur is (betere wijn voor minder dan de helft van de prijs…) en in een gezellige wijk ligt.
De reden dat we een dag extra in Múnchen doorbrengen is dat er zulke mooie musea zijn. We kiezen het Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau München. Daar is een mooie collectie van de kunstenaars die in en rond München hebben geopereerd in de jaren voor de Eerste Wereldoorlog, met als leidende figuren Wassily Kandinsky, Gabriele Münter, Frans Marc, Paul Klee. Met name de verzameling Kandisky’s is groot, en er zitten veel mooie werken bij. We komen ook een van de affiches die we een poos boven de bank hadden hangen nu in het echt tegen.
Na dit laatste shot kunst maken we nog een wandeling richting het  Haus der Kunst, en dan zit het bezoek er op.
Morgen dus met de trein naar huis.
Ik hoop dat het blog jullie heeft kunnen boeien. Dank weer voor de reacties die we kregen, want dat houdt de band met jullie levend.

Het was een bijzonder mooie trip dit jaar: de Alpen, de schoonheid van Noord Italië, mooie steden en musea en veel, heel veel heerlijke terrassen. Tijdens de lunch maakten we vandaag plannen voor volgend jaar….

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. De buren:
    6 september 2023
    Veilige reis, en Tommy zal ook blij zijn als jullie weer thuis zijn.
  2. Annemieke den Dulk:
    6 september 2023
    Prachtig. Een aantal van die afbeeldingen hingen bij mij vroeger op school
    Ik keek er als kind eindeloos naar.
    Jullie kunnen overigens binnenkort colleges kunst geven, lijkt mij.
    Goede reis naar huis. En ik ben nu al benieuwd naar de plannen voor volgend jaar,
    warme groet,
    Annemiek