Naar zwoele zomeravonden

3 oktober 2022 - Córdoba, Spanje

Voor het eerst moeten we parkeergeld betalen voor het stallen van de fietsen…. Dat is een rare ervaring na reizen naar Berlijn, Rome, Hamburg en ook Madrid. In Aranjuez dreigde dat ook al, maar Hotel Versalles (****) heeft de primeur…
Maar het bed was lekker en de manager heeft ons goed geholpen met het technische makement van gisteren.
We glijden vanuit het hotel naar beneden richting Busstation. De onduidelijkheid over onze fietstickets worden meer of minder opgelost, en nadat we de voorwielen hebben losgemaakt en de hoezen over de fietsen hebben getrokken, kunnen zij in de bergruimte onder in de bus. We maakten ons na alle gedoe met de trein toch een beetje zorgen of het ging lukken.
De bagageruimte was vrij vol, en na onze fietsen is er nog een zware koffer op geperst. Van beide fietsen moesten we in Cordoba de spatborden bij buigen, en mijn voorrem is wat strak. Werk voor bij de grote beurt bij de fietsenhandel in Gouda.
Maar we zijn in Cordoba, waar we weer een mooi, groot appartement blijken te hebben. Daar kunnen de fietsen gewoon binnen, zonder gedoe.

De eerste indruk van de stad rijdend vanaf het busstation was niet meteen heel positief. Echter, het oude centrum ziet er goed uit. Leuke straatjes en pleinen, en de Plaza de la Corredera mag er echt zijn. Naast terrasjes wordt er gevoetbald en geskateboard. Maandagavond 3 oktober. Het is heerlijk weer, 30° en ‘s avonds is het lekker zwoel en kunnen we buiten eten.
Het gaan mooie dagen worden, in Cordoba.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ywe:
    4 oktober 2022
    Op naar de Mezquita! Het hoogtepunt van jullie reis als ik het mag zeggen. Vreedzame co-existentie tussen islam en christendom in één gebouw.
  2. Ellen:
    4 oktober 2022
    Heel veel plezier in Cordoba. Ik ben het helemaal met Ywe eens!