Terug in Valencia

23 oktober 2022 - Valencia, Spanje

Vandaag zijn maakten we onze laatste fietstocht, terug naar Valencia. Het weer is lekker, een beetje wind, en de route langs wat badplaatsen en de duinen, naar Valencia. Het is niet ver, maar voor zover we dat al niet waren, zijn we nu de 3.000 km voorbij.
We rijden langs een fietsverhuurbedrijf annex werkplaats om onze pedalen iets losser te laten zetten, want met mijn kleine Koga sleutel lukt me niet ze af te schroeven, wat nodig is als ze het vliegtuig in gaan. Dat wordt om niet gedaan (muchas gracias!).
De namiddag gebruiken we om de Modernismo wandeling te voltooien. Opnieuw komen we langs een reeks prachtige gebouwen, waarvan het voormalige postkantoor, het stadhuis en de Centrale Markt er uit schieten.
Aan het eind lopen we nog wat door het oude deel van Valencia. Veel smalle autovrije straten en gezellige pleintjes met volle terressen op de zondagmiddag. De meeste gebouwen zoals de Zijdebeurs en de Centrale Markt zijn gesloten, dus daar moeten we op een ander moment nog een keer langs.
Op de terugweg naar ons appartement komen we langs de Mercator Colon, ook zo’n prachtig staaltje Modernismo, en daar nuttigen we een drankje. Heel gezellig, zondagnamiddag in Spanje.

1. Esther:
    24 oktober 2022
    T is bijna om, hora de despedirte. T was leuk jullie te volgen via de blog. Fijne laatste dagen nog en wel thuis.😊👋
  2. Ellen:
    24 oktober 2022
    De fietstocht zit erop. Wat een prachtige reis. Ik ga jullie dagelijkse blog missen, het voelde een heel klein beetje als meereizen. Goede laatste dagen en terugvlucht en tot snel
  3. Betty en Wim:
    24 oktober 2022
    Ook wij hebben genoten van jullie prachtige verhalen en foto’s, goede reis naar huis gewenst!