Spanje bereikt!

8 september 2022 - San Sebastián, Spanje

Vandaag een bijzondere etappe: naar Saint Jean, Hendaye, Irun en uiteindelijk naar San Sebastian.
Het parcours is aanmerkelijk meer geaccidenteerd dan wat we de afgelopen weken hebben gehad. De nabijheid van de Pyreneeën is meer dan merkbaar. Hoewel er geen grote klimmen zijn, maken we volgens Ellens app meer dan 600 klimmeters. Mooie oefening voor de ritten richting Pamplona en Madrid.
We rijden tot Hendaye de Euro Velodysse uit. Daar is een ‘deviation’ oftewel wegomlegging die ons van de route en weg afhaalt. Op een gegeven moment pakken we die weg toch, en rijden we langs de auto’s. Gelukkig gaat dat weer over in fietspaden.
Bij Hendaye gaan we een eigen route richting San Sebastian volgen. We moeten de brug over, het fietspad ligt helaas 10 meter onder de brug. De lift is stuk, dus fietsen en bagage de trap op sjouwen.
Vanaf nu rijden we zig zag, zoekend naar fietspaden, en dankzij de hulp van Joris, de zoon van Ellen die routespecialist is, rijden we bijna niet op de weg, maar op fietspaden. Al met al maken we vele oversteekjes en stukken langs rustige wegen.
Niet te moe maar wel voldaan komen we in San Sebastian, waar we een fijn apartement hebben gevonden voor ons drieën. We zijn in Spanje ! Vanavond en morgen de stad maar eens bekijken.

1. Henk:
    8 september 2022
    Ha Viva Espagna, mooie mijlpaal!
  2. Jacky:
    9 september 2022
    Top! Jullie zien er alledrie super energiek uit!