Rondje Ronda

16 oktober 2022 - Ronda, Spanje

Na een beetje uitslapen (dat mag op zondag) maken we een uitgebreidere wandeling  door en rondom Ronda. De wandeling die Miriam heeft gevonden loopt langs ons appartement. Dus we beginnen en eindigen ‘thuis’.
We verlaten de stad aan de oostelijkzijde en dalen de berg af. Helaas kunnen we de kloof niet in wandelen omdat er een activiteit van de Spaanse Bergbeklimmers Vereniging plaats vindt. We keren weer terug op stadhoogte, en daarma zijn we aan de zuid-westelijke kant afgedaald.
Aan die kant konden we de bergbeklimmers bezig zien bij de brug, tot onderin, in het water (zie foto). Vervolgens zijn we de oude  en nieuwe stad door gelopen, waarna we opnieuw de berg zijn afgedaald om het Rondje rondom Ronda af te maken.
Het was bewolkt, er vielen enkele druppeltjes, maar de temperatuur was aangenaam om in te wandelen.
Na een stuk beneden gelopen te hebben zijn we weer omhoog gegaan aan ten noord westen van Ronda. Toen we weer op een hoog niveau waren had je een mooi panorama overzicht van de hele stad.
Een pittige wandeling, niet vanwege de lengte, maar wel vanwege het steile afdalen en daarna weer klimmen. Lekker om deze week veel te wandelen na al dat fietsen.