Madrid, Plaza Mayor

21 september 2022 - Madrid, Spanje

Na een lekker ontbijt bij een Pastelería in Tres Cantos vertrekken we voor de laatste 25 km (33 dus) naar Madrid. We moeten een brug over de snelweg over die uitkomt bij een bushalte, maar niet het fietspad dat we zoeken. Maar na een olifantenpaadje te hebben gevolg komen we alsnog op het prachtige fietspad dat langs de snelweg naar Madrid loopt.
Dat fietspad volgen we tot de rand van de stad. Dan heeft de routemaker Benjaminse bedacht dat het beter is een stuk over het ‘rondfietspad’ rond Madrid te volgen, en dat doen we ook. We komen al sinds het begin veel wielrenners en fietsers tegen, de fiets infrastructuur wordt gewaardeerd en benut.
De heuvels hebben plaatsgemaakt voor bruggen en viaducten, en die hebben soms stijle aanrijroutes. Maar voor het leeuwendeel is het een makkie met valsplat omhoog en omlaag.
Een laatste klimmetje richting het Koninklijk paleis en Almidena Kathedraal vormt het eindpunt van het klimwerk, en nog een kilometer verder komen we aan op Plaza Mayor, het eindpunt van onze tocht Gouda -Besançon/Basel - Madrid. Blij en tevreden drinken we koffie op het plein. We zijn in Madrid.
Sinds Basel hebben we er ruim 2450 km opzitten.  Er gaan er nog wel wat volgen, maar waar en waarheen precies, daar gaan we komende dagen over denken.
Voorlopig zit onze tocht erop. Fijn dat we zoveel reacties van iedereen krijgen, dat doet onderweg goed en houdt de moed er zeker in.
Komende dagen gaan we genieten van Madrid. Mogelijk verschijnt het blog een paar dagen niet.

1. Uilke en Els:
    21 september 2022
    Kanjers! Jullie hebben het gehaald, wat een super prestatie!
  2. Betty en Wim:
    21 september 2022
    Geweldig gedaan! Geniet nu maar even van de rust en de stad!
  3. T.v.lierop:
    21 september 2022
    Fijn dat het gelukt is. Nu de benen strekken mama
  4. Henk:
    21 september 2022
    CHAPEAU, is een mijlpaal op jullie tocht.
    En nu genieten van Madrid.🌹