Maastricht

18 augustus 2021 - Maastricht, Nederland

Meanderend langs de Maas, en soms langs het Juliana kanaal naar het zuiden. Langs zand- en grindafgravingen (waarvan ik dacht dat die al enige tijd geleden vanwege milieuredenen waren gestopt) en uiterwaarden zijn we naar Maastricht gereden.

Het valt overigens niet altijd mee om een geschikte stopplek voor de koffie of de lunch te vinden, hoe raar dat ook klinkt in dit horecarijke gebied. Langs onze route kosste het moeite een cafe te vinden voor de koffie, en degene die we uiteindelijk tegenkwamen werd gerund door een echtpaar dat binnen in het cafe, naast ons zaten te roken. Maar de koffie en vlaai waren goed, dat dan weer wel.

Vanwege de ochtend regen zijn we weer later op stap gegaan. Uiteindelijk viet het niet tegen, de rest van de dag was droog, en de temperatuur, alhoewel niet op niveau Leo, was beduidend aangenamer dan gisteren.

Hiermee is het eerste deel van onze route naar het zuiden afgerond. Vandaag nog eens 57 km. Dat zou eigenlijk iets minder zijn, maar omdat een stukje van onze route was afgesloten, waarschijnlijk doordat de zaak eerder was ondergelopen, volgden we de Maasroute, maar helaas in de verkeerde richting. Wat een paar extra kilometertjes opleverde. Gelukkig werd dat snel duidelijk, maar dan ben je toch weer een stuk verder.

Morgen hebben we een rustdag. Die hebben we zeker verdiend. Deel twee naar Luxemburg hebben we gepland. En over het derde deel hebben we contact met Ellen van der Schoot, want die rijdt paar dagen met ons mee. Dat vergt nog wel de nodige afstemming, want vervoer terug naar het beginpunt is een uitdaging.

Voorlopig zijn we in Maastricht en daar gaan we van genieten.