Door de heuvels

8 oktober 2022 - Sevilla, Spanje

De laatste etappe naar Sevilla loopt door de heuvels. De routeontwerper Benjaminse heeft er voor gezorgd dat we niet te veel over grote wegen rijden. Een bijeffect is wel dat we iets om rijden en wat heuveltjes pakken.
Het is opnieuw een mooie route. Eerst langs de bekende sinaasappelboomgaarden en langs witte stadjes zoals Cantillana. Later over steeds gelere en kalere heuvels, tot we Sevilla inrijden.
Hoewel het geen heftige klimmetjes zijn, zijn het best de nodige klimkilometers, en als we in ons apartement (of moet ik zeggen cel) zijn aangekomen, voelen we de benen best wel.
Er is het nodige te doen in Sevilla. Vandaag maken we een eerste korte zwerftocht door een klein stukje van het centrum, en we komen het kunstwerk de Paddestoelen tegen die een jaar of tien geleden hier zijn neergezet. Ook loop je vanzelf tegen de nodige kerken en kloosters tegen.
Op aanraden van Michel gaan we tapas eten bij Dos de Mayo, volgens wie het de beste tapastent van Sevilla zou zijn. Dat kunnen we uiteraard niet bevestigen na deze steekproef van één, maar het waren uitstekende hapjes.

1. Uilke:
    26 oktober 2022