Dalen naar Lyon

9 augustus 2022 - Lyon, Frankrijk

Gisteren zijn we geëindigd met een beklimming, naar onze B&B. Wat ik nog niet vermeld had, is dat op maandag alle restaurants in Ceyzériat  en directe omgeving zijn gesloten. De dichtstbijzijnde eetgelegenheden zijn meer dan 8 kilometer weg, en om die te bereiken moet je stevig dalen en dus terug klimmen. We besluiten bij een supermarktje van een benzinestation wat brood en salade te gaan inkopen. Die blijkt echter 7,5 km ver weg te liggen, en ligt natuurlijk ook een stuk lager dan de B&B. Dat betekende 15 km extra. Daarmee maakten we gisteren ruim 90 km, en niet vlak.
Dat voelen we als we op weg gaan naar Lyon. We doen voor alle zekerheid wat elementaire inkopen voor onderweg (de bekende ezel immers, die zich niet twee keer wil stoten aan dezelfde steen).
Kwart over acht zitten we op de fiets. Na een daling van de B&B naar het dorp volgen er toch nog de nodige heuvels. Goed te doen, maar soms voel ik die 90 km van gisteren in de kuiten.
De rit gaat door bossen, een gebied met tientallen meren, langs velden met uitgebloeide zonnebloemen 🌻, gele mais en droge aarde. Bij elkaar prachtig en we genieten van mooi uitzichten en doorkijkjes.
Dan volgt er, voor ons onverwacht, een lange afdaling. Een stukje verder gaat dat over op een uitgestrekte weg die door voorsteden of aanliggende steden van Lyon leiden. Dat gaat meer dan 10 km door. Rustig aflopend of horizontaal, goed te doen. Maar dat mag wel na het eerste stuk.
Na wat pauzes komen we iets na 14 uur aan bij het apartement Lyon. Het is dan 31°, en in de stad is dat nog wat warmer dan buiten. Dat waren weer 77 km.

1. Uilke en Els:
    9 augustus 2022
    Dat was even een tegenvaller om zover te moeten fietsen voor een broodje! Jullie pakken wel forse afstanden