Carcassonne

27 augustus 2022 - Carcassonne, Frankrijk

De grootste ommuurde vesting van Europa, zo wordt Carcassonne aangeduid. Sinds 1997 Werelderfgoed. Vergaand gerestaureerd, maar een werk dat nooit klaar is.
Op onze rustdag bezoeken we de oude stad, gaan het kasteel in met een audiotour, en bewonderen de vestingmuren, de torens, de nabij gelegen kerken en het uitzicht op de stand en het omringende land. De rest van de dag houden we daadwerkelijk rust, want daar zijn de benen wel aan toe.
Het Museum van Schone Kunsten (dank voor de tip, Franklin) hebben we van buiten bewnderd, maar na de uitgebreide bezoeken aan de musea in Besançon, bij de Saline Royale en in Avignon laten we dit museum aan ons voorbij gaan.
Het geeft ook ruimte om de ontwikkelingen in Nederland te laten bezinken. Gisteren hoorden we dat de jongste zoon van Els en Uilke in een bus zat die in een ravijn reed in Peru. Gelukkig heeft hij het gezond overleefd. Op de afdeling van Macchu Piccu raakte bij zeer slecht zicht het busje van de weg. Zo’n bericht blijft je wel even bezig houden. Sterkte, Els en Uylke!
Vrolijker nieuws is natuurlijk dat Hans jarig is, van harte gefeliciteerd en nog vele jaren!

1. Betty en Wim:
    28 augustus 2022
    Alweer een feest van herkenning! Prachtige foto’s!