Door Brabant

16 augustus 2021 - Someren, Nederland

Na de 75 km vandaag een rit van 77 km.
Het Brabantse land kent de nodige schakeringen. Via Het Bossche Broek, een prachtig groen gebied tegen het centrum van Den Bosch, zijn we de stad uitgereden. Onder snelwegen door, langs de Dommel, door stukken bos, over de Schaarbeekse heide, langs stinkende varkensstallen, met zicht op vennetjes en weilanden.

Bijzonder was de grote groep ooievaars die we op een weiland zagen, die achter een maaimachine aan hobbelden. We telden er meer dan 20.

Dat alles in een totaal andere weersetting dan gisteren. We vertrokken pas rond 10.30, toen de ergste regenbuien over waren. Maar onderweg kregen we nog te maken met een paar (niet al te grote) buien. De temperatuur lag zeker 5° lager, en zo warm was het gisteren nu ook niet. Kortom een koude en wat natte bedoening.

Rond 16.30 waren we in Someren, waar we een hotelletje hebben. Natuurlijk nadat we de onvermijdelijk stop in Lierop hadden om Miriam naast het plaatsaambord vast te leggen.