Laatste dag Rome

14 augustus 2017 - Rome, Italië

Na meer dan een week Rome is vandaag de laatste dag aangebroken. Dat betekent nog een keer op stap langs kerken en pleinen.

Hoewel een paar kerken dicht zijn tegen de tijd dat we er aankwamen, hebben we weer een paar prachtige kerken en schilderijen gezien. De drie Caravaggio's in de San Luigi di Francesco met scenes uit het leven van Mattheus zijn natuurlijk een hoogtepunt. Maar ook de plafondschilderingen in verschillende kerken zijn bijzonder.

In de Chiesa de Ignazio di Loyola is een bijzondere schildering aangebracht, die suggereert dat er een koepel zit, maar het is een platte schildering met perspectief.

De Piazza del Popolo kan niet ontbreken. Helaas is de kerk met de Caravaggio aldaar net gesloten. Jammer.

Het tweede deel van de middag brengen we door op ons dakterras, waarvan je na de regen van drie dagen geleden helder zicht op de bergen hebt. De verkoeling van die buien is voorbij. We zitten weer ruim boven de dertig graden.

Bij elkaar genomen is het verblijf in Rome zeer de moeite waard . Een week met Ellen, heel gezellig. En nu nog een toetje van twee dagen. Rome is een openluchtmuseum, en een stad vol met musea, kerken, en Basilieken.

1. Jacky:
    15 augustus 2017
    Succes met de terugreis en de opkomende heimwee naar Rome .....
    en het fietsen .....
  2. Henk Hartveld:
    15 augustus 2017
    Hoi mooi beeld tot nu toe van Italie. Veel plezier op het laatste deel van jullie reis.
  3. Catelene:
    15 augustus 2017
    Leuk om uit de verte mee te lez/ven! Goeie reis naar huis! Hier n koele zomer die op jullie wacht :)