De heideroute

22 augustus 2017

Na een ochtend treinen langs de Rijn komen we in Arnhem aan. We zijn terug in Nederland.

Miriam heeft een knooppuntenroute over de Veluwe en Utrechtse Heuvelrug uitgezet. Daar is ook een app voor, maar daar heb ik ruzie mee. Eind van het liedje is dat Miriam de route aangeeft.

Langs het Nationaal Park De Hoge Veluwe rijden we over de Veluwe van heideveld naar heideveld. Overal staat de hei in bloei. Nog nooit hebben we zoveel heide in bloei gezien. De knooppuntenroute is niets minder dan de Heideroute van Miriam. Werkelijk prachtig. Daar hoef je dan weer niet voor naar Rome te fietsen. De knooppunten zijn bij Miriam op te vragen.

Voor morgen staat een rit richting Lage Vuursche op het programma. Daar is een NIVON-huis, het Koor Vorrinkhuis. Miriam reserveert telefonisch. 'Ja, er is nog plaats.' Maar aan de andere kant van de lijn is er het nodige plezier. 'Ken ik u dan' vraagt Miriam? 'Met wie spreek ik?'. Dat blijkt inderdaad een bekende te zijn: HW i.o. Henk, mijn broer, die eerder met ons naar München was gefietst, en nu oefent als huiswacht in het Koos Vorrinkhuis. Morgen kunnen we hem weer begroeten.